»Obrekovanje je nestrpnost številka 1.«

Eksena

V Izobraževalnem centru Eksena izvajamo človekoljubno nepridobiten projekt STOP OBREKOVANJU s katerim želimo opozoriti na problematiko obrekovanja, ki je prvi korak v sovražni govor ter s tem v širjenje nestrpnosti in sovraštva.

Obrekovanje je pogosto neprepoznana oblika nestrpnosti, agresije in socialnega nasilja, zato želimo skozi naš projekt ljudi ozavestiti, da je obrekovane s širjenjem škodoželjnih polresnic, neresnic, laži in izmišljotin z namenom škodovati osebnemu dostojanstvu drugega dejanje sovraštva in oblika nasilja nad posameznikom.

Obrekovanje ima za družbo in žrtve obrekovanja resne in pogosto težke posledice, od spodbujanja in hujskanja nestrpnosti do prikrite in odkrite diskriminacije. Tisti, ki obrekujejo svoje dejanje pogosto opravičujejo s tem, da imajo samo svoje »mnenje« in se ob tem sklicujejo na pravico do svobode govora. Ob skrivanju za svojim mnenjem ne priznavajo tega, da s svojim lažnim »mnenjem« namerno škodujejo tistemu, ki ga obrekujejo in da postavljajo svojo pravico do svobode govora nad neodtujljivo temeljno pravico posameznika do osebnega dostojanstva.

V okviru projekta smo dali tudi pobudo, da Združeni narodi razglasijo SVETOVNI DAN STOP OBREKOVANJU. Ta mednarodni dan bi zelo pozitivno in konstruktivno prispeval k večji ozaveščenosti o problematiki obrekovanja.

Poglejte si tudi spletno stran našega projekta na www.obrekovanje.si

Pet Eksena korakov kako zaustavimo obrekovanje

1. Da ne obrekujemo.

2. Da ne poslušamo tistega, ki obrekuje.

3. Da ustavimo sogovornika, ki obrekuje, tako da o osebi, o kateri govori, povemo nekaj lepega.

4. Da ustavimo sogovornika tako, da ga opozorimo, da vse, kar bo povedal o drugem, bo dejansko povedal o sebi.

5. Z izobraževanjem o strpnosti in o odnosih (v Izobraževalnem centru Eksena se človek skozi izobraževanja o strpnosti in odnosih ukvarja s sabo, zato posledično nima potrebe po obrekovanju).

Sokratova tri cedila – preden imaš kaj za povedati o drugem

Sokrat je bil grški filozof (469-399 pr. n. št.) in velja za enega najpomembnejših filozofov.

Nekdo je prišel nekega dne ves razburjen k modremu Sokratu. 

“Poslušaj, moram ti povedati, kako je tvoj prijatelj …”

“Počakaj!” ga je prekinil filozof.

“Si to, kar mi nameravaš povedati, precedil skozi tri cedila?”

“Tri cedila?” se začudi prišlec.

“Da, moj prijatelj, tri cedila. Prvo je cedilo RESNICE. Si preveril, če je to, kar mi hočeš povedati, resnično?”

“Nisem. Slišal sem, da ljudje o tem govorijo.”

“Dobri moj prijatelj. Gotovo si to precedil skozi drugo cedilo – cedilo DOBROTE. Je kaj dobrega v tem, kar mi želiš povedati, čeprav ni gotovo, da je vse resnično?”

“Ne!” odgovori človek že precej v zadregi.“Ni govora o čem dobrem. Ravno nasprotno.”

“Hm!” ga prekine ponovno modrec. “Poskušajmo še s tretjim cedilom. Je to vsaj KORISTNO, kar bi mi rad povedal?”

“No, ni ravno koristno.”

“V redu.” reče Sokrat. “Če to, kar hočeš povedati, ni resnično, niti dobro, niti koristno, zakaj bi mi to rad povedal?”

Po Sokratu